Jak to funguje
Koupě nemovitosti
Nákup nemovitosti ve Španělsku se může z počátku jevit jako složitá a stresující procedura obzvlášť pro někoho, kdo neovládá španělštinu a ve Španělsku trvale nepobývá. Sami to moc dobře známe, protože jsme si tímto procesem také prošli. Začátky v nové cizí zemi pro nás nebyly jednoduché. Nebyl tady pro nás nikdo, na koho bychom se mohli s důvěrou obrátit. V posledních letech jsme však nasbírali spoustu zkušeností v oblasti prodeje i správy nemovitostí a rozhodli se, že pro ostatní to chceme změnit.
Díky našim službám pomáháme realizovat sny ostatních klientů, kteří chtějí vlastnit domek či apartmán u moře, kam se mohou s rodinou a přáteli kdykoliv uchýlit nebo rovnou přestěhovat. Naší velkou motivací je, aby celý proces nákupu byl pro klienty co nejjednodušší a nejtransparentnější. A aby sami měli přehled o tom, co samotný nákup nemovitosti obnáší. Níže jsme sepsali detailní postup celým procesem koupě nemovitosti.

Seznámení a první konzultace
Při naší první společné konzultaci, ať už telefonické, písemné či osobní, si s vámi ujasníme, jaké jsou vaše priority a motivace ke koupi nemovitosti ve Španělsku (typ nemovitosti, účel koupě atd.).
Prohlídky ve Španělsku
Aby vaše návštěva Španělska probíhala hladce, bez zbytečného stresu a komplikací, zajistíme pro vás všechno potřebné: vyzvedneme vás na letišti, zprostředkujeme ubytování a absolvujeme s vámi všechny domluvené prohlídky. Po celou dobu tady budeme pro vás.
Podpis rezervační smlouvy
V případě, že se rozhodnete koupit nemovitost, přijde na řadu podepsání rezervační smlouvy Contrato de Arras a uhrazení rezervačního poplatku. Tato smlouva slouží k rezervaci nemovitosti, její stažení z nabídky, stanovení kupní ceny a termínu prodeje.
Plná moc a založení účtu
Sjednáme pro vás schůzku s notářem, u kterého se podepíše plná moc. Nemusíte mít obavy, protože tato plná moc je vyhrazena pouze k úkonům spojených s procesem koupěnemovitosti. Následně vám pomůžeme založit španělský bankovní účet, který je povinnou součástí koupě a slouží k placení potřebných daní a poplatků. V bance bude nutné předložit váš pas, daňové přiznání nebo pracovní smlouvu s vyplatní páskou. V budoucnu může banka požádat také o doložení původu peněz např. výpisem z účtu.
Od této chvíle můžeme všechny nezbytné kroky provést ve vašem zastoupení a tudíž nemusíte být přítomni ve Španělsku. Pokud byste si přáli plnou moc nepodepisovat, budete muset být přítomni při všech následujících krocích.
Žádost o Número de Identidad de Extranjero
Abyste se mohli stát majiteli nemovitosti ve Španělsku, je potřeba zažádat o Número de Identidad de Extranjero (identifikační číslo cizince, zkráceně N.I.E.), které vydává cizinecká policie Oficina de Extranjería. Obdržení tohoto dokumentu s číslem trvá obvykle několik týdnů. V případě velké vytíženosti úřadů se tato doba může prodloužit až na dva měsíce. Z vaší strany bude potřeba předložit pas a dvě pasové fotografie.
Prověření dokumentace nemovitosti
Během čekání na obdržení N.I.E., přichází na řadu naši odborníci, kteří prověří správnost veškeré dokumentace nemovitosti. Provedou důkladnou prověrku na katastrálním úřadu, radnici, u společenství vlastníků, dodavatelů i dalších subjektů za účelem zjištění, kdo je vlastníkem nemovitosti, jaká je právní způsobilost majitele, zda existují finanční závazky vůči nemovitosti, či jakákoli jiná omezení bránící bezproblémovému prodeji. O celém procesu vás budeme průběžně informovat. Během této doby si na svůj nový španělský účet připravíte potřebnou částku peněz, která bude následně využita k doplacení kupní ceny, zaplacení daně z nabytí nemovitosti a zbylých poplatků (notář, registr nemovitostí).
Podepsání kupní smlouvy
Po obdržení vašeho N.I.E. a ověření veškeré dokumentace přistoupíme k podepsání kupní smlouvy Escritura de Compraventa u notáře. Po podpisu se stáváte oficiálně majiteli nemovitosti. Zároveň během podpisu dochází k předání klíčů.
Zaplacení daně z nabytí nemovitosti, zápis do registru a katastru nemovitostí
Po podepsání kupní smlouvy je notář zodpovědný za zapsání nových majitelů do registru a katastru nemovitostí. Tento zápis trvá několik týdnů. Mezitím se z vašeho účtu uhradí daň z nabytí nemovitost.
Přepis smluv u dodavatelů a vyzvednutí veškeré dokumentace
Zajistíme převod smluv s dodavateli energií a vody a nastavíme potřebné inkasa na vašem účtu. Zhruba po 2-3 měsících od podepsání kupní smlouvy bude připravena veškerá dokumentace k vyzvednutí.
Ceník jednotlivých úkonů pro rok 2023

Správa pronájmu
Koupili jste nemovitost na prázdniny a rádi byste z ní měli výhody po zbytek roku? Zajistíme pro vás i vaše hosty kompletní servis včetně transferu z a na letiště. Náš spolehlivý tým obstará všechno potřebné pro krátkodobý i dlouhodobý pronájem. Obsazenost i cenu za pobyt si řídíte vy sami, my pouze zařídíme to, aby vše proběhlo hladce a vaši hosté si mohli svůj pobyt u vás co nejvíce užít.
- Vyzvedneme vaše hosty na letišti
- Ubytujeme je a předáme jim klíče
- Na konci pobytu vše zkontrolujeme a odvezeme hosty na letiště
- Uklidíme, vypereme lůžkoviny a ručníky
- Připravíme vše na příjezd nových hostů
V rámci našich služeb nabízíme také zapůjčení osobních aut, kol nebo paddleboardů.
Můžeme vám také poradit s nákupem vybavení a dalších nezbytností pro pronájmy, navrhneme, jak si pronájem hezky zařídit nebo zprostředkujeme potřebné opravy.